Köpvillkor

När du köper handlar hos oss eller skapar ett konto godkänner du att vi sparar dina personuppgifter, som namn,  kontaktuppgifter och IP-adress.
Vi lagrar dina uppgifter så länge det behövs för att fullfölja våra åtaganden mot dig som konsument.

Produkter och Garantier

Maskiner och utrustning har europeiskt uttag och kan användas i Europa. Alla erbjudanden vi har pågår till varan är slutsåld, eller till den tid det är fastställt. Är produkten redan betald så betalas dina pengar tillbaka. Inom 14 dagar så kan du häva köpet om vi avviker från våra åtaganden i köpeavtalet.

Du har 1 års garanti på alla maskiner och utrustning. Förbrukningsprodukter så som hår kan vi inte lämna en tids bestämd period då produkten är bruten ur förpackning. Dock garanterar vi att det dess äkthet. Alla dessa garantier gäller i Europa
.

Byte, retur och reklamation. 

Du har alltid 14 kalenderdagar på dig att byta din vara mot en annan. Du får även ångra ditt köp och häva fakturan, eller få dina pengar tillbaka. 
Detta måste ske inom 14 dagar från dagen ordern tagits emot, och produkterna måste vara helt obrutna och oanvända. Du har rätt att öppna postpaketet och kontrollera att du fått rätt vara. Är varan öppnad eller använd skickas produkten tillbaka till dig, om du returnerar.
 

Byte, Retur och reklamation av underkläder.

Krav på varors tillstånd vid retur eller byte

Vi har krav på varors tillstånd vid retur eller byten. Kraven syftar till att garantera minst samma säkerhet på att du som kund får en oanvänd vara som när du handlar i en fysisk butik.

För att retur eller byte ska godkännas ställs följande krav på en varas tillstånd:

Varor undantagna från rätten till retur och byten

Vi accepterar inte returer eller byten av rabatterade varor.

Vissa varor är undantagna från rätten till retur och byten då de klassas som intimprodukter. Dessa varor är:

Korsetter, bustier, kostymer och liknande som inkluderar trosa har oftast trosan fastsatt med nylontråd. Dessa varor är inte exkluderade från rätten till retur eller byten under förutsättning att trosan sitter kvar och är oanvänd.

Rabatterade varor är exluderade från bytesrätt.


Steg 1. Fyll i vår Returanmälan OBS detta måste göras innan du returnerar! Syftet med returnr är att underlätta identifiering och admin av din retur.

Steg 2. Retur skall ske i originalemballage och i oskadat skick. Kom ihåg att kontakta oss via mail innan du skickar tillbaka varan.

Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift. Du står också för alla egna fraktavgifter, dvs när du skickar tillbaka till oss.


Obs vid retur av vara och order värdet går under fri frakt kommer frakt kostnaden debiteras på kunden.
Vill du reklamera en vara så 
klickar du här
Lämna då namn, ordernr, vilken vara det gäller och i detalj vad du vill reklamera. Du måste alltid kontakta oss innan du skickar tillbaka varan.

Vid ev. Tvist har vi som policy att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Moms ingår alltid med 25% i våra produkter. 
Företaget innehar F-skattsedel.
 

Observera att om du är under 18 år måste godkännande lämnas, eller låt någon över 18 år göra beställningen. Vi tar ej på oss något ansvar för om någon under 18 år beställer utan förälders tillstånd. I annans namn, eller annat.  


Vi avsäger oss ansvaret för hur produkterna används och sköts efter att förpackningar är brutna. När kunden beställt en vara hos oss, så är det på eget bevåg som köpesvilkoren läses och godkännes. Vare sig beställningen är via telefon, mail eller direkt via internet. Den som beställer har eget ansvar för produkten, när den är öppnad och använd. Vid reklamation så måste HELA varan återlämnas för analys.

HUR BESTÄLLER JAG?


Du beställer genom vår shop, genom att lägga produkterna du vill ha i varukorgen, sedan gå till kassan, fylla i dina uppgifter, välja frakt och betalsätt, sedan skicka iväg din beställning! 
Leverans sker genom vår samarbetspartner DB Schenker och varorna skickas i skyddad postpåse eller kartong beroende på vikten samt volym. Varorna skickas till närmaste ombud.


Ej uthämtad vara
Notera att om du inte hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp och kommer bli debiterad för ej uthämtade varor.
Vi debiterar 450 kronor för ej uthämtade varor detta för att täcka frakt och hanteringskostnader.

Avgiften dras från din betalning via valt betalningssätt.
Om din beställning är lägre än 450 kr sker ingen återbetalning utan en faktura kommer skickas till dig för återstående belopp.

Felaktig adress
Vid felaktig leveransadress står köparen för fraktkostnaden.

Mer information om GDPR finns under Sekretesspolicy


Vi reserverar oss för prisändringar, bild, video och tryck fel.